fredag, september 09, 2005

Korsbloggning

Det här är berättelsen om hur dålig ventilation i sovrummet kan ge maffianoja (och om vad maffianoja betyder).

Det finns ingen ventilation i vårt sovrum.
Därför måste vi sova med fönstret öppet, sommar som vinter.
Fine.

Vår granne har en gammal VW Jetta, som står parkerad rätt nedanför vårt sovrumsfönster.
Fine.

Grannens Jetta har stora problem med tändningen. Kalla morgnar är den svårstartad.

Tugg-tugg-tugg- tugg-tugg-HOST-HOST- tugg-tugg-tugg- tugg-HOST- VRRROOOOOOOAAAAAAAAAM!

Tidiga morgnar = 05.15.

NOT fine!

Till slut fick jag nog och författade följande plakat, som jag satte upp på en skylt framför bilen:

*****

Bäste Jettaägare

Du får gärna låna vår parkeringsplats tills vidare.
Den är längst till höger i carporten.
Så slipper vi vakna varje morgon när du startar din bil.

Vänligen,
Thomas och Elise i 28A

*****

Morgonen därpå (det här var ungefär en vecka sedan), hörde jag på Jettamannens steg i gruset att han närmade sig bilen, stannade upp, vände, gick fram till plakatet och - "rrrrriiiitsch!" - rev ner det. Sedan tugg -tugg-tugg-tugg -HOST-HOST-tugg-tugg-tugg- tugg-HOST-VRRROOOOOOOAAAAAAAAAM!

Jettamannen har hittills inte utnyttjat parkeringserbjudandet och jag har börjat fundera på om han på något sätt kunde ha tagit plakatet som en förolämpning.

Och så kommer vi till själva kruxet (SIC!).

I går när jag kom hem från jobbet stod i vår carport INTE den blå Jettan, utan tre stycken träkors!!!

Inte två kors, vilket skulle ha korresponderat otäckt väl med antalet personer i vårt hushåll.
Inte kors med vår namninskription.
Inte kors som stod nedpålade i marken, utan lutade mot väggen.

Men ändå!!!

Maffianoja!!!

9 Comments:

At 09 september, 2005 11:03, Blogger Tor Billgren said...

Han kanske tänker begå kollektivt självmord. Spränga sig själv OCH er i luften för att ni var så elaka.

Gör som Jenny Teleman som hade en motsvarande MC-ägare under sitt fönster. Öppna fönstret och vråla
- JAG HATAR DIG!

 
At 09 september, 2005 11:31, Blogger Urologen said...

Ahh, var det där mina tre kors hamnade den där blöta kvällen.

Kan jag få tillbaks dom please, dom är oersättliga för mig, ovärderliga liksom, jag går sällan ut utan dom - och jag behöver gå ut.

 
At 09 september, 2005 11:53, Blogger Tor Billgren said...

Jag tycker ni ska hämnas! Lägg hästhuvuden i hans baklucka. Eller ormar under pedalerna.

 
At 09 september, 2005 12:53, Blogger Måns said...

När jag var liten brukade vi busa genom att lägga bananer i avgasrör.
Gört!
Hihi.

 
At 09 september, 2005 13:16, Blogger Tor Billgren said...

Åsa-Nisse-bus.

 
At 09 september, 2005 14:17, Blogger Måns said...

Kerstin Hallert ÄLSKAR Åsa-Nisse.

 
At 09 september, 2005 15:58, Blogger Thomas Pihl said...

Här går man och oroar sig för eventuella satanistiska reprimander, och så skriver Måns om Kerstin Hallert och Åsa-Nisse!

Tack för stödet, Måns, jag ska göra turbotutte på dig i helgen.

 
At 12 september, 2005 14:54, Blogger Anton Berg said...

Något nytt i kors-ärendet

 
At 13 september, 2005 08:45, Blogger Thomas Pihl said...

Nej, förutom att Jettamannen numera parkerar bakochfram.

 

Skicka en kommentar

<< Home