lördag, september 10, 2005

Fredag i september

1. ACNE-festen var strålande. Massor av Taittinger, Måns. Servitörer i rosett och kronärtstilltugg. Diskuterade New Orleans med Mats Nileskär, vilka musikaliska effekter som kan förväntas komma ur katastrofen. Vi pratade om våra intervjuer med Nile Rodgers, och om den legendariska sommarnatten 1977 då strömmen gick i New York. Drinkarna var katastrofalt starka och vidriga.

2. På flatklubben Tomboy röjde band som ville vara Metallica 1992. Jag gillar Metallica 1992.

3. The magic city på KB. King Crimson-symfonika, tio pers på scenen, och bra ljud för en gångs skull. Margret spelade skivor, och jag tvingades avgöra vem som var äldst av R och hennes syster. Grymt mot mig. Och jag gissade fel.

4. Tillbaka på Tomboy - fler människor. Sebastian Gurenwacht och den mystiske klarinettisten och Joakim med konstmannen.

5. Upp på kontoret. Mina Chapel Hill gick åt (minnesanteckning: måste köpa nya), Anders Prag med Kajsa dök upp och jag ersatte musiken med inspelningar från HMS Halland. Fläktar. Torpedskjutning...

6. Haveri.