måndag, maj 17, 2010

Hur firar du?

3 Comments:

At 17 maj, 2010 22:27, Blogger adam said...

Med pompa och ståt.

 
At 17 maj, 2010 23:51, Blogger Thomas Pihl said...

När jag steg upp i morse stod Elise redan och strök bunadsskjortan med NRKs 17 mai-sändning på webbradion.

Jag har varit med och firat de senaste åren men var tvungen att jobba idag. Elise var så fin, och vädret likaså. Jag blev alldeles ledsen att jag inte kunde vara med.

När NRK dessutom spelade Trönder-rockens nationalsång "E6", med D.D.E. kom det ett par tårar. Hos mig också.

Jag måste vara lite sjuk. Eller lite norsk.

(Låten: http://open.spotify.com/track/0PX9yMLQdDL0vbiphhn3p7)

 
At 19 maj, 2010 11:29, Blogger sebastian said...

När man fäller tårar till nationalromantisk motorvägsrock, Thomas, då är man verkligen assimilerad! Jag försöker komma på vad du skulle behöva lägga dig till med för att verka ännu mer norsk nu, men det finns inget kvar. Det skulle va ett dubbelnamn - börja kalla dig Svend-Thomas!

 

Skicka en kommentar

<< Home