söndag, oktober 29, 2006

Toppenhelg

Trots att H är i Amerikat på jobb har jag precis haft en alldeles strålande helg.

I fredags lekte jag först med Hillevi och fikade med Sofia och Linda. Sen bjöd herrskapet Boman-Berg in till middag på exklusiva Liljeholmskajen. Anna gjorde en mycket god chili, och jag hade med mig ett par trevliga rödvinsnyheter och så satt vi och pratade och drack och åt och myste. Sen, när Anna gick för att sova, avrundade jag och Anton med att dela på det sista vinet och kolla på Springsteen-dvd. Mycket bra!

I går tog jag sedan tåget till Malmö för att vara med och fira Eriks disputation. Jättebaluns på Hipp med säkert 160 gäster och massor med vin och god mat i en grym lokal. Tor höll ett superfint tal och sen var det dansdansdans till tidig morgon. Bäst var så klart att träffa alla fina människor. Speciellt vännerna jag inte ser så ofta, som Ola och Ingebjörg och Christoffer (på bilden - såg ut som han alltid gjort) och Linda.

Idag, hotellfrukost och en höstpromenad genom Malmö innan tåget gick tillbaka till Stockholm (telefonfri förstaklassplats på de ombyggda X2000-tågen är det nya självklara resealternativet). Så här sitter jag nu och dricker en flaska rött, äter lite ost, kollar på Saving Private Ryan och mår ganska bra.

Ni då, vad har ni gjort?

5 Comments:

At 29 oktober, 2006 22:51, Blogger Anders said...

Vilken toppenhelg!

Jag och min fru har ägnat större delen av helgen åt att plocka prylar från vinden och ställa upp dem stiligt i källaren.
Där ska vi ha loppis på lördag.
För att få extrakosing till Nu Jåk.

Varifrån vi för övrigt vill ha en heltäckande redogörelse, tack, Måns!

 
At 30 oktober, 2006 09:03, Blogger Thomas Pihl said...

Jag och E drog till Göteborg. (Sorry, Erik, men det var bokat sedan länge.)

Vin och macka på tåget. Vi åker dock fortfarande andraklass. Har inte fått löneförhöjning på länge...

Bodde i syrrans jobbs schangdåbla lägenhet som man får låna nästan gratis. Den ligger i Amerikahuset vid Masthuggstorget.
Mat, vin, tjat och och dados på fredagkvällen. Syrran drack mest vin, och trasslade in sig i omöjliga resonemang om definitionen av ordet "slump".

Lördagen var den regnigaste dagen i världshistorien. Men det gjorde inget. Vi reparerade med bamsepizzor på Hut. Köket la fel ingredienser på vår pizza så vi fick en extra! (Den här dagen skulle gå i ostens tecken.)

Kikade på nyöppnade Red Devil-butiken, Bolagret, Designtorget. Sen hälsade vi på E:s kompisar som har en lägenhet vid Järntorget. De bjöd på vin och ost.
Hem. Vila. MTV-galor på tv.
Ut. Taxi till Krakow. Myspys, massor av folk.

Vi beställde polsk sill till förrätt och varsin iskall Bison i spetsiga glas. När vi bad om påfyllning kom servitrisen in med en flaska höljd i ett centimetertjockt lager is. Så ska det se ut!
E tog en polsk blandtallrik som varmt, jag åt panerad ost med skinka (såklart).

Vi hoppades att Jonas och Linnea skulle hinna hem från Småland i tid för att ta en polsk cocktail, men de blev sena.
Vi dansade hem längs Andra Långgatan.
Söndag var sömn, sushi, snakes på Universeum och väldigt lite ost.

 
At 30 oktober, 2006 14:33, Blogger Måns said...

Anders: NY-tipsen ska bara sammanställas, men det är på G. När åker ni?

Thomas: Låter som en grym helg. Kolla förresten in senaste numret av tidningen Gourmet. De har ett rep om restaurangkulturen i Moskva som just nu genomgår en makeover.

 
At 01 november, 2006 09:08, Blogger adam said...

Min bil gick sönder. Men jag har köpt en ny.

 
At 02 november, 2006 14:13, Blogger Tor Billgren said...

Jag bar lådor med vin, sprit, öl, bestick, tallrikar, mat, ljus, chips och vinglas uppför trappor, nerför trappor, in i bilar, ut från bilar, in i hissar, upp för trappor, fram och tillbaka.

Sen var jag på en mycket trevlg fest, där jag bland annat träffade Måns.

Sen var jag på en efterfest. Öppnandet av en Taittinger klockan 04.00 var ett av mina bästa beslut någonsin! Erik somnade på golvet klockan 6. Vi slutade väl helt vid 06.30.

Ja, och så vidare. Har du några bilder, Måns? Vi glömde...

 

Skicka en kommentar

<< Home