torsdag, mars 16, 2006

Tur i klantarsel-oturen

Det var en gång en stor tung ny tv som stod på ett litet, litet bord.
På golvet framför den stora tunga nya tv:n på det lilla, lilla bordet låg en skör, skör handkontroll till ett roligt, roligt tv-spel.
Under ett av det lilla, lilla bordets små, små ben låg hörlurarnas smala, smala sladd klämd.
Då kom Anders och lyfte lite, lite på det lilla, lilla bordsbenet.
Schas, katta!
Eller, jag menar:
Krasch!
Finito tv.
Finito handkontroll.
...
När jag köpte tv:n ville försäljaren pracka på mig en extraförsäkring.
- I helvete, månglarjävel, vik hädan!
Svarade jag då vänligt.
Sen ringde jag mitt försäkringsbolag och frågade om det fanns någon anledning till att ha en sån extraförsäkring.
- Nej, för fan. Ta en allrisk hos oss i stället, det kostar typ tolv spänn i månaden.
Sa då försäkringstjänstemannen eller om det var en kvinna.
Fast det var väl lite mer än tolv spänn.
Typ tjugetvå.
- Okej!
Sa jag då.
Vad bra att jag gjorde det.

Fotnot:
Allriskförsäkring kallas i allmänt tal drulleförsäkring.
Självrisk i ovan nämnda fall: 1500 bagis.

9 Comments:

At 16 mars, 2006 23:07, Blogger Måns said...

"Jo, förresten, jag glömde säga att tv:n rullade bort och förstörde frysen också. Och i den hade jag ju bara oxfilé och hummer. Så vi får kanske skriva upp det där försäkringsvärdet lite kom jag på".

 
At 17 mars, 2006 09:21, Blogger Anders said...

Bra idé, Måns!

Tack, Sandra...

Jo, Seb, det är ett par svarta lurar man sätter på öronen, det låter i dem så jag är helnöjd, jag skulle använda dem för att kunna inta Guadalcanal utan att störa och det är ett Playstation 2.
Fast jag spelade på datan just då.

 
At 17 mars, 2006 13:34, Blogger Tor Billgren said...

Jag har haft osedvanligt mycket kontakt med försäkringsväsendet på sistone, då cyklar stjäls till höger och vänster. Det rasar jag mot det kommande numret av Pequod. Om de inte tvingar mig stryka...

 
At 17 mars, 2006 15:11, Blogger Måns said...

Jag fick ett par finfina Sennheiser HD515 i födelsedagspresent. Dom är asbra!

 
At 18 mars, 2006 21:50, Blogger Anders said...

Men Tor, får man över huvud taget några pengar när cykeln blir stulen nu för tiden?
Jag trodde de ändrat villkoren så att det enda man har rätt till är spridda hånskratt och ett kalsongryck.

 
At 19 mars, 2006 14:11, Blogger Anton Berg said...

3000 spänn för ett par hörlurar Seb?

Dom försöker hörlura dig!

Mer än 800 spänn kan man aldrig behöva betala, Sony har massa lurar för mellan 600 och 800.

Det säger våra ljudtekniker också...

För övrigt föll jag för extraförsäkringen hos tv-månglaren.

Så nu måste jag ha sönder tv:n innan tre år har gått...

 
At 19 mars, 2006 17:11, Blogger Anton Berg said...

Okej. Jag förstår, vi har faktiskt haft det problemet här, med läckage.

Och NEJ, du är ingen fuling.

Handlar´n som lägger på 700 spänn på priset är däremot fulare än mor Dalton.

 
At 19 mars, 2006 21:00, Blogger Anders said...

Jamen, Anton, tv-handlarn måste ju betala hyra för lokalen, lön för sina fem anställda, vatten och avlopp, sophämtning, tjyvgaller för funstren, försäkring av tjyvgallren, extraförsäkring på tv:n i fikarummet, kaffe, snöröjning, skyltfönsterputsning samt kubanska cigarrer till svärmor som sitter bakom disken och svär.
Han behöver de där 700 kronorna!

Alltså, Seb, det är moraliskt förkastligt att gå till tv-handlaren och testa och sen köpa på nätet.
Du får antingen köpa direkt på nätet och få grejer som egentligen inte passar ELLER gå till butiken och bli uppskörtad.

 
At 20 mars, 2006 13:10, Blogger Anders said...

Hm, nja, okej, vi säger så här:
Om du någon gång tjyvladdat ner musik som du gillat så mycket att du sedan köpt skivan i butik, så har du nu moralisk rätt att vända på förhållandet och testa i butik för att sedan handla på nätet.
Men BARA den här gången!

 

Skicka en kommentar

<< Home