söndag, januari 15, 2006

Spring i benen (stolt)




Tänkte ge lite perspektiv:
Samtidigt som Måns halkade omkull och bröt lårbenet sprang jag en mil på is.

Jag är inne i en manisk träningsperiod. Kan knappt sitta stilla. Myror i baken och gunpowder i benmusklerna.

Så i går råkade jag springa två varv på min femkilometersrunda istället för ett.
En mil! Det har jag nog aldrig gjort förut. Har jag det, Sebban?

Jag har visserligen sportat nästan hela mitt liv, men jag är ju byggd som en svart hundrameterslöpare (nåja),är alldeles för tung för att jogga långt, och får kramp mina ballongvader efter tvåhundra meter.

Men plötsligt går det ganska lätt.
Vasaloppet 2007 - vem hänger på?

14 Comments:

At 15 januari, 2006 21:00, Blogger Thomas Pihl said...

Har tyvärr inget vettigt svar.

 
At 16 januari, 2006 08:23, Blogger Tor Billgren said...

Men vasaloppet är ju för skidor? Och skidor är livsfarligt. Tänk om!

 
At 16 januari, 2006 08:35, Blogger Tor Billgren said...

Bilden är mycket mycket fint gjord, Thomas.

 
At 16 januari, 2006 09:19, Blogger Anders said...

Jag åker gärna Vasaloppet med dig, Thomas.
Fast risken är ju att vi råkar åka två varv...

 
At 16 januari, 2006 09:51, Blogger Anton Berg said...

Bilden är ju skitfin!

Jag kommer nog att anmäla mig till 2007 års Vasalopp.
Annas kompis Kakan och hennes kille ägnade en hel fredagkväll till att övertala mig. Jag stod emot länge men dom plockade fram spriten som sista utväg.
Och. Ja.
Ni vet ju vad som händer med Anton i kubik...
Men ingenting är klart och hittills är min kondis under all kritik.

 
At 16 januari, 2006 09:54, Blogger Tor Billgren said...

Jag vet redan nu att ni för att skämta kommer att anmäla mig till Vasaloppet. Jag håller med om att det är lustigt, ha ha, och ger er uppriktig credd för upptåget. Så nu behöver ni inte göra det. Bra va?

 
At 16 januari, 2006 10:11, Blogger Anders said...

Läs inte detta Tor, det är hemligt:












Thomas, visst var det du som skulle fixa Tors skidor där spetsarna pekar neråt?
Måns, du fixar kanindräkten och nummerlappen där det står "Gunde for president", va?

 
At 16 januari, 2006 13:26, Blogger Måns said...

Sosololkokololarortot Anondoderorsos!

 
At 16 januari, 2006 13:57, Blogger Thomas Pihl said...

Tack, bilden blev rätt bra. Den delen som innehåller mig är tagen under Mälarkampen mellan Eskilstuna-Kuriren och Västmanlands läns tidning. Vi piskade dem i stafetten, och alla andra grenar.
Resten är google bild + photoshop.

Häftigt! Halva Kustarnik har alltså bestämt sig för att åka Vasan nästa år.
Nästa gång det blir snö kan jag ordna träningsläger i Eskilstuna.
Eller är det kanske smartare att förlägga det till Kiruna, Anders?

 
At 16 januari, 2006 14:09, Blogger Anders said...

Va?
Var det Thomas? Jag trodde det var Edvard Munchs berömda tavla "Springet".

Jag har redan hyrt in bloddopningsutrustningen. Nu kan ingen backa.

 
At 17 januari, 2006 11:49, Anonymous Anonym said...

hurtbullar! :P

 
At 20 januari, 2006 10:57, Blogger Anton Berg said...

Jag kommer gärna till E-tuna en helg på skidläger.
Men varför inte Kiruna? Vore ju ännu häftigare!

 
At 20 januari, 2006 13:43, Blogger Thomas Pihl said...

Du är välkommen, Anton!

 
At 23 januari, 2006 09:45, Blogger Thomas Pihl said...

Möjligtvis att jag plågade mig igenom milen någon gång, men halvmaran ballade jag ur.
En mil var förstås inte en lika stor grej på den tiden, när man tränade ganska mycket kondition på fotbollsträningarna.

Jag tror du behöver nya skidor.

 

Skicka en kommentar

<< Home