lördag, januari 14, 2006

Lördag

Min storasyster är min hjälte.
35 år gammal hade hon tröttnat på att jobba inom restaurangbranschen efter typ 20 år.
Hon läste in gymnasiekompetens, sökte och kom in.
I går tog hon sin examen från läkarhögskolan i Göteborg, och slipper nu veckopendla från familjen och sina tre barn i Strömstad, klara sig på pissigt studiemedel och jobbajobbajobba hela tiden.
Synd bara att jag inte kunde vara där.
Men jag är superstolt.

## I dag gör det ännu ondare i höftjäveln.

Det bästa med vintern är att det är semmeltider. I går fick jag en i present av Espen på jobbet. Snällt, och gott!

## Hoppar in lite som nattchef, bland annat i helgen, men eftersom allt är rätt nytt så är det väldigt stressigt. Därför glömde jag bort dig igår Tor när jag skulle kollat tågtider.
Förlåt igen! Hoppas ni kom hem ordentligt från Köpenhamn.

7 Comments:

At 14 januari, 2006 15:25, Blogger Tor Billgren said...

Måns, om jag hade vetat att du var chefsredaktör just då, hade jag ringt någon annan... Vi kom hem i ordning och i god tid!

Och jag som inte visste att du hade en syster ensingång.

 
At 14 januari, 2006 17:09, Blogger Måns said...

Tor: Bra!
Och jodå, visst har jag en storasyster.
Halvsyster visserligen, men ändå.
(Fast jag har barndomskompisar som aldrig träffat henni, och som tror att hon är uppdiktad, men det är hon inte.)

 
At 14 januari, 2006 17:16, Blogger Måns said...

Sandra: No shit. På väg till jobbet idag trillade killen framför mig på en isfläck. Det såg skitont ut.

 
At 15 januari, 2006 18:21, Blogger Thomas Pihl said...

Läste ni Rockystrippen häromdagen om att man aldrig ramlar nuförtiden?
Kellerman känner tydligen inte till ditt öde, Måns.

 
At 16 januari, 2006 10:02, Blogger Anton Berg said...

Rockystripen med tjejen som säger HEY när dom hånglar är redan en klassiker.

 
At 16 januari, 2006 15:25, Blogger Thomas Pihl said...

Den är faktiskt gammal, Anton.
Dessutom säger hon "Hej".

Ha-ha! (Nelson)

 
At 17 januari, 2006 13:07, Blogger Anders said...

Frågan är hur man hade löst problemet.
Det gick ju inge bra för Rocky.

 

Skicka en kommentar

<< Home