torsdag, december 01, 2005

Stackars media-hora

En kille som jag inte känner men vet vem det är har skrivit den här krönikan:

Utdrag ur Carl-Johan Schulmans krönika
"Hon knäpper upp sin stora mammablus, viker ned sin bh och fäller ut sitt vänstra eksem–bleka bröst inför en hel uteserverings skräckslagna blickar.
Och på den där svullna mjölktutten sitter alltså en liten girig bebis och suger mjölk som vore det sista måltiden. Som en fästing på sitt värddjur.
[...]
Man gör inte så, man visar respekt, man visar inte upp sina bröst hur som helst."
Innerstadspress, 15 oktober 2005


Nu får Carl-Johan sparken från TV4 enligt Aftonbladet:

"Bröderna Alex och Carl-Johan Schulman får sparken från TV4:s "Postkodmiljonären".
Enligt vad Aftonbladet erfar beror det på en krönika som Carl-Johan skrivit.
- Jag blev skitförbannad och skällde ut honom, säger styrelseordförande Ingela Thalén."


Så här säger Carl-Johan själv:

– De där tanterna på lotteriet är så känsliga, så farlig var den väl inte. Dessutom var det faktiskt inte meningen att någon skulle läsa den.


Vad fint. Om nu ingen skulle läsa dina tankar Carl-Johan, varför publicerar du då?

Och VARFÖR skriver alla Carl-Johan:ar sånt här?
Varför är det viktigare för dom att det ska vara snyggt än att det ska vara okej för ett nytt liv att få näring?

Och framför allt, VARFÖR är alltid alla Carl-Johan:ar så dåliga på att bemöta kritik?
"Öh asså, det var inte meningen att knocka honom så hårt ööööööö"
"Jag menade ju egentligen inte det där..."

Men SKRIV inte sånt du inte menar då!

Det måste vara hemskt att behöva ta jobba där man måste göra saker man inte vill stå för, Carl-Johan.

Jag lider med dig.

3 Comments:

At 01 december, 2005 22:59, Blogger Tor Billgren said...

Postorderkuverten åker alltid direkt i pappersinsamlingen. Jag hoppas inte de innehåller lotter som man kan bli rik på.

 
At 02 december, 2005 10:12, Blogger Anton Berg said...

Jamen varför skriver han en krönika som han vid minsta kritik tar avstånd ifrån?

Jag vet såklart att en krönikör ska skriva krönikor men om man inte kan skriva sånt man står för ska man ge fan i att skriva.

Lotterna? Samma sak med mig Tor, dom åker rätt ner i papperskorgen...

 
At 02 december, 2005 15:34, Blogger Jonas Bergroth said...

Ber att få tacka hr Berg för denna lilla samling anmärkningsvärda citat. Jag är normalt rätt blasé inför all den dynga jag läser på nätet. Nu känner jag mig riktigt förbannad.
Och om det inte gjorde sig så erbarmligt dåligt i skrift, skulle jag här breda ut mig med ett antal grova invektiv riktade mot denne Shulman.
Jaja, en idiot är han i varje fall.

 

Skicka en kommentar

<< Home