söndag, november 06, 2005

Fånig och oberättigad trend just nu:

Torbashing.

4 Comments:

At 07 november, 2005 07:40, Blogger Tor Billgren said...

Ack ja... Men det är inte det värsta exemplet...

 
At 07 november, 2005 10:08, Blogger Jonas Bergroth said...

Hmm... Det händer att jag har mycket svårt att begripa mig på folk. Vad som engagerar och irriterar.
Det roliga med webben är att snart sagt vem som helst kan komma till tals. Det otäcka med webben är att det riskerar att bli som ett evigt självspelande Ring P1 utan redaktör och telefonsluss. Vardagskolerikernas mecka. När någon rivit ner deras lappar i tvättstugan och refuserat deras insändare kan de fortfarande alltid logga in sig på något forum och sprida sin småsura smitta.
(Och genom denna uppstötning kan jag ha sällat mig till deras skara)

 
At 07 november, 2005 10:53, Blogger Anton Berg said...

Jag har missat vad dom sagt Tor och vilka "dom" är.

När Anna mådde dåligt av den kassa stämningen på ett trav-tv-program hon jobbade åt och kom hem helt slut varje dag undrade jag till sist varför hon så hårt eftersträvade respekt från folk hon själv så tydligt inte respekterade.

Det är lätt att säga till någon. Svårare att ta till sig. Men jag tror att man mår bättre av att tänka så. Dom står för en sak. Du en annan. Som jag förstått det.

 
At 07 november, 2005 18:26, Blogger Jonas Bergroth said...

Jag syftade på ett antal kommentarer till Tors text om Kent-körer på JetSetJunta. Kommentarer som inte tillför något, utan mest vill slå Tor i skallen, bildligt talat.
Anton, du har förstås rätt i att man bör bortse från sånt av rationella skäl – vilket du själv påpekar är knepigt i praktiken.

 

Skicka en kommentar

<< Home