torsdag, september 29, 2005

Rubrik?

Nu har jag tre varianter:

1. Det är därför jag har isolerat mig här ute - ett program om konstnären Torsten Andersson

2. Det är ju inte mot människorna, det är mot konsten man vill hävda sig. Ett program om konstnären Torsten Andersson

3. ...men mycket bra målare har också åstadkommit en uppfinning. Ett program om konstnären Torsten Andersson

4. Att gripa in i ett konsthistoriskt förlopp. Ett program om konstnären Torsten Andersson


Bild: Adam Svanberg

7 Comments:

At 29 september, 2005 10:37, Blogger Anders said...

Ettan.
Då lockar du både de redan frälsta och de ännu icke.
Tvåan och fyran är starka kandidater, men nämner du konst i rubriken tappar du många. Å andra sidan kanske du vinner lika många... Nä, de vinns med hans titel.
Trean fattar jag inte.
Alltså:
Ettan.
Den lockar med ett löfte om att förklara hela jävla konstnärsskapets grubblande kamp.
Skitbra.

 
At 29 september, 2005 11:11, Blogger Thomas Pihl said...

Jag röstar också på ettan.
Enklast och intressantast.

Men varför har Adam tagit bilden?

 
At 29 september, 2005 11:21, Blogger Tor Billgren said...

Va? Har Adam snott bilden? Var är den nu?

 
At 29 september, 2005 12:18, Blogger Måns said...

Säger som mina rubriksättande kollegor.
Ettan.
Lätt.
Den säger någonting.
För det framåt.
De andra är för mycket ludd.

 
At 29 september, 2005 13:36, Blogger Tor Billgren said...

Det blev ettan. Tack för alla råd.

 
At 29 september, 2005 15:16, Blogger Tor Billgren said...

Jo-o! Absolut! Jag håller med också... Men det får bli ettan ändå. Den är ju inte HELT utformad enligt löpsedelsspråket...

 
At 29 september, 2005 21:57, Blogger Måns said...

Vad är det för fel på löpsedelsspråket?
Jag har förresten ändrat mig och föreslår istället:
VANLIG
KONSTNÄR
kan vara
DÖDLIGT
VIRUS

Där snackar vi suggestivt.
Och som vi säger i branschen - sen är det bara en skriv-, eller som i ditt fall, radioteknisk fråga.
/Kvällstidningsaset

 

Skicka en kommentar

<< Home