onsdag, juli 20, 2005

Bäst just nu

Alberts restaurang i Trollhättan Gourmetstället där Adam jobbar och där vi drack finfin champagne i lördags och där vi fick smaka rabarber-sourbée!

Ray
Filmen om Ray Charles. Såg den i min ensamhet i regnet igår. Jag grät i soffan.

Utvandrana i iPod. Måns hade helt rätt. Har bara Sista Brevet hem kvar nu.

Offside. Grym artikel i nya numret om rivaliteten mellan Argentina och Brasilien.

Inlines. Åker i radiohuset idag., Barsnligt kul. Vakterna kollar snett.

Regn. Äntligen kan jag sova på nätterna. Och nu får jag inte dåligt samvete över att ligga framför tv:n eller spela dator.

Kustarnik. Bra texter. Underhållande läsning. Vi kommer närmare varandra!

To be continued...

5 Comments:

At 20 juli, 2005 12:30, Blogger Tor Billgren said...

Erik försökte hitta fransk radio att ladda ner på sin spelare inför sin tågresa idag. "Men det finns ju hur mycket SVENSK radio som möjligt", försökte jag... Men nej, då fick det vara...

Inlines i radiohuset... vänta bara tills du kör in i en rullvagn full med sändningsklara rullband. Bandsallad, rollerblades och en spark i ändan...

 
At 20 juli, 2005 14:01, Blogger Måns said...

En sak som är bra med dig Anton är att du gråter av film.
Det är fint.
Trots att jag retas.

 
At 20 juli, 2005 17:35, Blogger Anton Berg said...

Jag är nog störd på så sätt för det var nog fem-sex år sen jag grät av någon annan anledning.

Nä, jsut det ja! När Anna bråkade med mig för tre år sen grät jag hela gröna linjen.

Skönt att någonting kan tränga igenom och nä härtat förutom Hollywoodproduktioner.

 
At 20 juli, 2005 23:22, Blogger Thomas Pihl said...

Jag gråter bara av Odd Börretzens texter:

"För, for eksempel i olympiaden i 1952 fick 50-kilometerlöpene kriser i sporet. Underveis. Kanske flere kriser? Og da stanset skilöpene och tenkte "hvor er det jeg skal?" "Hvad er hensikten?" Og trene står snötunge runt skilöperen. Och skilöperen står der i sporet och tenker kanske "hvordan har mor det nå?"."

Om man söker på Odd Börretzen på google.se får man tragiskt nog bara åtta träffar.
Träff nr 4 är radioman.se där TOR skriver om vilken musik han spisar, och träff nr 1 är dagensskiva.com där JAG nämner Odd i en kommentar till en Kaisers-recension.

Tragisk, ikke sant?

Mina vänner. Lyssna på Odd. Och om ni inte har tillgång till honom ska ni genast hänvända er till MIG så ordnar jag saken.

 
At 21 juli, 2005 14:14, Blogger Anton Berg said...

Han är underbar. Jag är helt med dig i allt du skriver!

 

Skicka en kommentar

<< Home