onsdag, juli 20, 2005

Mediagenomslaget idag

Vill ni nå ut till en masspublik med ert budskap?
Vill ni få maximalt genomslag?
Vill ni dessutom få till det otroligt fort utan censur?

Gå då på allsången på skansen.

Jag var där igår och satt i mittfållan som ditbjuden gäst genom P3. När Mat-Tina klämde i med Dagny i allsången (som klämmigt hade döpts om till Tina) dök hon på mig med kameran i tätt följe. Vi gjorde en bedårande duett i 12 sekunder mitt i refrängen.

Tina! Kom hitt å spill!
Tina! Fem droppar till!


Omedelbart efteråt var det vibrationsdisco i min mobil. Sex (6) sms från kompisar runt om i landet. Efter 12 sekunder framför kameran. I ett program som egentligen borde varit stendött vid det här laget.

I vanliga fall sänder jag Sommartoppen två timmar varje lördagseftermiddag i en av Sveriges största kanaler. Har jag tur har syrran lyssnat och kanske messat.

Slaget om genomslaget verkar ha förlorats för alltid. Radion är död. Länge leve TV:n.

PS. Tänk vad jag hade kunnat hitta på. Moonat. Visat slicketecknet mellan två fingrar. Haft en hemmagjord lapp med homo-sex-hets. Haft antikrist-festival. Skjutit min bänkgranne. Fast det var ju Anna... Men tänk! DS.

6 Comments:

At 20 juli, 2005 12:22, Blogger Tor Billgren said...

Tur att du inte sköt Anna. Hennes program ska ju sändas på fredag...

För övrigt anser jag inte att radion är död. Radio lever mer än nånsin. Att dina kompisar messar dig kommer du att kunna vända emot dem i framtiden: "Blä blä - ni tittade på Allsång på Skaaansen..."

 
At 20 juli, 2005 12:50, Blogger Anton Berg said...

Exakt vad jag gjorde.
Lyssnade på starten (6 min) av gårdagens program av Tove Leffler... Det var rötet. Jag förstod ingenting. Varför hade hon så långa förflyttningar, vem var killen som var med henne, varför intervjuade hon i en omöjlig ljudmiljö, varför inga prator?

SÄG att det blev bättre sen!?

 
At 20 juli, 2005 13:36, Blogger Thomas Pihl said...

Det blev inte bättre. Efter tjugo minuter stängde jag av.

När går reprisen på allsången, Anton?

 
At 20 juli, 2005 13:54, Blogger Anton Berg said...

Bänak er 16.00 på lördag, perfekt, precis när Sommartoppen slutar!

 
At 20 juli, 2005 18:43, Blogger Anton Berg said...

Nä nU! Jag har precis lyssnat på HELA skärgårdsprogrammet som gick igår med Tove och Stephen.

Jag hoppas verkligen inte att ditt namn förknippas med det Tor.

Så lamt, så jävla praktikant.

Intervjuer i fel miljö Taskiga övergångar. Avsaknad av lyssnarvänliga prator som förde frammåt. Allt andades rek-intervjuer som borde gjort på telefon INNAN dom träffade personerna som skulle med på band.

Slut-intervjun var ett lamt och torrt försök att "sätta dit" någon. Stephens roll var diffus. Var han reporter eller vara han den intervjuade? Var han objektet som återvände till sina rötter eller skulle han ställa frågor?

Övergången till telefonsamtalet var pinsamt "nu ska vi klippa hårt och tvärt och visa dom på P1" -inspirerad.

Praktikant. Jag blev arg över hur blinda båda måste ha varit över resultatet eftersom de lämnade lyssnarna i sticket och tog upp dyr programtid med nonsensblaj.

 
At 20 juli, 2005 18:49, Blogger Anton Berg said...

Och idag fuckade dom upp starten!
Ska lyssna senare.

 

Skicka en kommentar

<< Home