onsdag, februari 02, 2011

Fackliga villkor mot trassliga tågspår

Inom loppet av ett par år har nästan hela Kustarnik ömsat skinn:

Sebban sade upp sig och startade eget.
Adam tänkte att "vafan", och lämnade finkrogen.
Måns dumpade kvällisen och blev dagis.
Anders chockade hela Kiruna med sin helomvändning.
Anton... har visserligen inte bytt jobb, men startat nya radioprojekt.

Jag vill inte vara sämre. Som några av er redan vet lämnar jag snart Kommunalarbetaren för att bli pressinformatör på Trafikverket. Placeringsorten är Eskilstuna, men ett par dagar i veckan kommer jag att jobba på Sundbybergskontoret (5 minuters cykelväg hemifrån).

Jag tror det blir kul!

Gustaf och Tor - det ska bli spännande att se vad ni hittar på.

9 Comments:

At 02 februari, 2011 18:37, Blogger Anders said...

Willkom to ze daaark zide, moooahahahaa.
Eller vänta, jag är ju på ze good zide nuförtiden...
Verdammt!

Grattis till nyjobbet!

 
At 02 februari, 2011 21:09, Blogger Tor Billgren said...

Jag startar en McDonaldsrestaurang i Borrby och gifter mig med Camilla, 22.

 
At 03 februari, 2011 22:13, Anonymous Gustaf said...

Så fort Lisa har fått fast jobb har hon lovat att jag ska få bli hemmaman. Då får jag tid att verkligen sortera biblioteket! Men grattis till nya jobbet, Thomas. Gött att du får arbeta för ett hederligt statligt verk och slipper göra tjänst hos onda multinationella företag som Elise!

 
At 04 februari, 2011 10:27, Anonymous Anonym said...

Faktum är att Elise har fått nog av Mordors mörker, och helt nyligen kapat banden till Sauron!

/Thomas

 
At 04 februari, 2011 11:04, Blogger Gustaf said...

Hurra! Befria Gondor! (Och Tröndelag).

 
At 04 februari, 2011 11:05, Blogger Gustaf said...

Vad gör hon nu då?

 
At 07 februari, 2011 10:29, Anonymous Anonym said...

Grattis! // Anna Berg

 
At 07 februari, 2011 15:08, Anonymous Anonym said...

Tack!

Elise är fängslad i Mordor två månader till. När hon blir fri ska hon hitta på nåt annat. Oklart vad.

Tor: Bra att du tar ditt förnuft till fånga, växer upp och blir heterosexuell.

/Tjomp

 
At 09 februari, 2011 08:01, Blogger sebastian said...

Tor: Hon med pattarna?
Thomas: Verkligen? Har hon sagt upp sig på chans? Båda uppsagda samtidigt - hur kunde ni missa det här läget att flytta till Göteborg? För jag räknar med att det är det som är den långsiktiga planen för er allihop. Det hade varit fint att ha er här. Även om Krasnapolsky gick i graven för många år sen så ska vi nog kunna hitta nåt nytt rökigt hak med sur personal.

 

Skicka en kommentar

<< Home